خواب دانش آموز

سلام به همه ی دانش آموزان عزیزم!

امیدوارم که حالتون خیلی خوب باشه و از این روز های بهاری نزدیک کنکور بهترین استفاده رو ببرید.

فصل بهار؛ فصلیه که با ورود بهش آدم خیلی میل داره به اینکه بیشتر استراحت کنه و خوابش بگیره. از قدیم هم خیلی گفتن که : بهار! فصل خوابه!

اما یک دانش آموز موفق کنکوری بحثش جداست. برای اون؛ بهار و غیر بهار فرقی نداره!

اون همیشه همه چیو مدیریت می کنه. حتی زمان خوابش رو. فرقی هم نمی کنه چه موقعی باشه.

هر انسان بالغی در زندگی نیاز به ۸ ساعت خواب در شبانه روز داره که این میزان برای دانش آموزان کنکوری هم لازم و کافیه.
اما چگونگی این ۸ ساعت برای هر کسی با توجه به شرایط و ویژگی هاش متفاوته.

بعضی از دانش آموزان این ۸ ساعت رو به طور مستمر میخوابن.

مثلا از ساعت ۱۲ شب تا ۸ صبح.

بعضی ها هم ۶ ساعت شب میخوابن و ۲ ساعت هم در روز که این هم مورد تاییده و هیچ عیبی بهش وارد نیست.

خود دانش آموز باید مشخص کنه که در کدوم یکی از این حالات بهتر درس رو متوجه میشه.

هر دانش آموز کنکوری باید ۸ ساعت رو کامل بخوابه.

خواب دانش آموز

اگه کمتر یا بیشتر از این میزان باشه موجب اخلال در عملکرد ذهن موقع درس خواندن خواهد شد.

حالا سوالی که اینجا پیش میاد اینه که چه ساعتی زمان بهتریه برای خواب شبانه؟

ساعت ۲۲؟ ساعت ۲۴؟ یا ساعت ۲ نیمه شب؟!🤔

ببینید بچه ها!

ما توی علم روانشناسی چیزی رو داریم به اسم ساعت بیولوژیک.

به این معنی که هر کدوم از ما در ساعاتی از شبانه روز بیشترین حد انرژي رو داریم.


مثلا بعضیا سر ظهر خیلی انرژيشون زیاده. خیلیا دم غروب!

خیلیا صبح زود و خیلیا هم آخر شب!

شما باید جوری زمانبندی کنین که در موقعی که انرژيتون خیلی زیاده مطالعه کنین.

من دانش آموزی رو دارم که ساعت ۲۲ میخوابه و ۶ صبح خیلی سرحال و پرانرژی بیدار میشه و میشینه سر درس!

دانش آموزی رو هم دارم که تا ساعت۴ صبح بیداره و داره درس میخونه و تازه اون موقع میخوابه و ساعت ۱۲ ظهر از خواب بیدار میشه.

این دو حالت هیچکدوم به دیگری برتری ندارند.

بلکه فقط به ویژگی های دانش آموزان بستگی داره.

اگه قرار باشه جای این دو دانش آموز من رو با هم عوض کنیم هیچکدومشون نتیجه نمیگیرن.

پس بهتره که ما خودمون رو برای ساعات خواب در شبانه روز شماطت نکنیم و بذاریم بدنمون خودش مشخص کنه کی بخوابیم و کی بیدار بشیم.

اما حواستون باشه که روز های نزدیک کنکور باید ساعت خوابتون رو تنظیم کنید برای اینکه ساعت ۹ یا ۱۰ شب بخوابید تا صبح ساعت ۶ بلند شید تا روز کنکور خواب آلود نباشید.

برای همتون آرزوی موفقیت و پیروزی دارم.

عضو کانال تلگرام مسیر موفقیت شوید.

ادامه مطالب مشاوره ای را هم می توانید از این قسمت بخوانید.

1 دیدگاه در “خواب دانش آموز

  • آگوست 31, 2019 در 10:45 ق.ظ
    Permalink

    خیلی این مطلبتون مهم بود! ممنونم

    پاسخ دادن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مسیر موفقیت

ما را در تلگرام دنبال کنید.

عضو کانال شوید.
خروج